Tuesday 4 October 2011

sgt indah

"Shikin... saye rase laa,iwan tu syok kat shikin"
"heheheh... xde laa adibah.. memandai je,shikin kan dah jadi milik orang,dh bertunang pun adibah.xbaik untuk shikin fikirkan semua benda tu lagi"
"ohhh ok ok.. adibah mintak maaf tau.. tp itulah.siape yang xterpikat dengan shikin ni..lembut,sopan,cantik pulak tu.bertuah tunangan shikin dapat shikin.heheheh... tapi... macam mane shikin boleh bertunang?pilihan family?atau si dia memang buah hati shikin yang shikin damba n mimpi-mimpikan ??? heheheheh...."
"aiyyaakkk !!hehe.. awak nii adibah.. macam-macam.. hmmm.... begini cerita nyaa...."

...................................................................................................................................

"xsiape yang xingin berteman.sudah fitrah kite sebagai manusia.ingin berpasangan.. die,bukan la datang nya dari family shikin,tp dipertemukan dan disatukan melalui family.. die,bukan la insan yang shikin damba n mimpi2 kan,tp hadirnya die...membuatkan shikin bersyukur dengan kurniaan-NYA...dan hadirnya die di saat shikin tercari cari akan insan bernama "teman" .. 40 hari,shikin beristikharah..meminta yang terbaek daripada-NYA...dan menyedari jodoh itu tidak akan datang tanpa ade nye usaha..beristikharah moga dipertemukan dengan pemilik hati.pemilik tulang rusuk shikin.
suatu hari,ustaz yang mengajar shikin memanggil untuk bertemu.katanya,"ustaz ingin mengusulkan seseorang buat shikin.andai shikin tidak keberatan,ustaz ingin mengadakan taaruf buat kite bersama"
hari yang dijanjikan tiba...shikin bertemu 4 mata dengan si die,insan pilihan.dengan bersaksikan ustaz.dan die,rupe-rupenye tidak lain tidak bukan,slah seorang ahli persatuan debat yang shikin sertai.malah,tidak pernah ade sebarang perbualan antara kami sepanjang menyertai kelab tersebut.mungkin hanya mata dan hati yang berbicara.dan di depan ustaz shikin.. die menuturkan.. "Saya,mohamad asyraf bin zahari ingin melamar nurashikin binti zainuddin sebagai isteri saya dan menjadi cinta saya sampai syurga" tiade kate2 yang shikin mampu luahkan..melainkan titisan airmata yang menjadi jawapan kepada soalan tersebut.hadirnya die,di saat shikin dambakan.
dan dengan izin-NYA jua.. ketika shikin turun daripada tangga masjid,shikin terserempak dengan si die yang juga turun dripada tangga.. dengan wajah,dengan senyuman,hati shikin berdetak mengatakan die jodoh shikin.dan sebak yang shikin rasekan,tidak boleh diungkapkan dengan kate2.dan akhirnya.. ia mengikat kami ke tali pertunangan.dan hingga ke saat sekarang,shikin tidak pernah berhenti berdoa..moge cinta kami sampai ke syurga..

.................................................................................................................................

subhanallah... shikin... adibah doakan.amin.


"pertemuan jodoh itu,cukup indah..cukup cukup indah"

No comments:

Post a Comment