Friday 3 February 2012

Bertuahnya menjadi wanita

~ 2 rakaat solat daripada wanita hamil lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil...

~wanita yang beri susu dada kepada anak nye daripada buah dada nye akan mendapat satu pahala daripada setiap titik susu yang diberikannya.. 

~Apabila suami pulang ke rumah dalam keadaan letih dan isteri layan dengan baik akan mendapat pahala jihad... 

~Wanita yg menyebabkan suami nye keluar di jalan Allah dan kemudiannye menjage rumahtangga nye akan masuk syurga 500 tahun lebih awl dripada suaminye dan jadi ketua kepada 70 000 malaikat da bidadari.wanita itu akan dimandikan dalam syurga lalu menunggu suaminya sambil menaiki kuda yang diperbuat dripada permata yaqut... 

~Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir dapat pahala seperti menyapu Baitullah... 

~Pahala bagi wanita hamil adalah seperti berpuasa pada siang hari dan beribadat di malam hariii.... 

~Wanita yang bersalin akan dapat pahala 70 tahun solat dan puase dan setiap kesakitan pade satu uratnye.. Allah akan beri satu pahala haji... 

~Seorang wanita yang solehah lebih baek dripada 70 lelaki y soleh... 

~Wanita yang picit suami tanpa di suruh dapat pahala 7 tola emas manakala isteri y memicit apabile disuruh suami mendapat 7 tola perak.. 

~Seorang isteri yang menyambut baek kehadiran suami nye yang dalam keadaan marah, Allah akan beri kepade nye setengah pahala jihad... 

~Apabila wanita menyusukan anaknye yang menangis di waktu malam dengan sabar, die mendapat pahala satu tahu sembahyang dan puse.. 

 ~ Kalau wanita menyusui anaknye sampai cuku tempoh 2 suku tahun maka malaikat di langit datang membawa kabar gembire bahawa wajib syurga bagimu..

~Wanita yang tidak cukup tidur pade malam hari kerana menjage anan kye yang sedang sakit akan di ampun oleh Allah seluruh dosenye dan bile die hiburkan hati anaknye.. Allah memberinye 12 tahun pahala ibadat.. 

~DAN... jika suami mengajar satu masalah agama pada isterinye.. die akan mendapat pahala 80 tahun ibadat.... 

No comments:

Post a Comment